בית ספר גבוה לטכנולוגיה  - ירושלים

מכון לב – מכון נווה – מכון טל – מכון לוסטיג

המחלקה לחשבונאות ומערכות מידע

 

 

הנחיות לביצוע פרויקט גמר במערכות מידע

לציונים במכון לב

לציונים במכון טל / דעת

לציונים במכון לוסטיג

 

 

 

 

        א.        הקדמה:

 

במסגרת הדרישות לתואר ראשון בתוכנית לחשבונאות ומערכות מידע נדרשים תלמידי המחלקה לבצע פרויקט גמר. פרויקט גמר יהיה מודרך על ידי המרצה וישקף המידע הנלמד במחלקה.

 

        ב.        שלבי הפרויקט:

 

הפרויקט יכיל  את השלבים הבאים:

 

  1. הגדרת נושא הפרויקט

בשלב זה אתה חייב להחליט על איזו חברה אתה מתכוון לבנות מערכת מידע "דמו" עבורם.  קודם כל, אתה חייב לבחור חברה כמו: Checkpoint, SAP, Oracel, IBM, Apple, Bank Hapoalim, Bank Leumi, Kor, Delek Israel, etc.

יש אתרים שנותנים לך מידע (פרופיל)  על חברות, לדוגמא, באתר של yahoo, ניתן לראות את הפרופיל של CHECKPOINT ב:http://finance.yahoo.com/q/pr?s=CHKP.

 

בשלב זה, עליך להחליט על חברה (החלטה זו מחייבת), וסיכום קצר של החברה כולל מה המוצרים שלהם.  כבר בשלב זה עליך לחשוב על איזה מידע יהיה במעקב בתוך החברה.  מן הסתם בכל חברה יש מחלקות כמו מכירות, משאבי אנוש, שירות לקוחות, ולוגיסטיקה.  בנוסף למידע כללית, אני מצפה לקבל מידע מפורטת על הנתונים שמן הסתם הם חשובים לחברה, ולמה.

דוח זה חייב להיות בין 1-3 דפים אם אתה עובד לבד, או בין 2-4 לדפים למי שמגיש בזוגות.  מומלץ לעבוד בWORD.

 

  1. ניתוח הבעיה

בשלב זה אתה חייב להגדיר במסמך אפיון הצעה מפורטת למערכת מידע של החברה.  עליך להגדיר את הטבלאות במערכת המידע (כולל מה יהיה המפתח), הקשרי גומלין בין הטבלאות, ושאלתות. שים לב, שמסמך האפיון עדיין יהיה כתוב כקובץ WORD אבל כולל הסבר מפורט על השדות, מה המשמעות שלהם, ומה סוג המידע.

דוח זה חייב להיות בין 3-5 עמודים למי שעובד לבד ובין 4-6 לעמודים למי שעובד בזוג.

לדוגמא למסמך אפיון לחץ כאן.

לעוד דוגמא לחץ פה (דוגמא מחשבונאות)

 

  1. הצעת פתרון

יש כמה מודלים איך בונים מערכות מידע (מפל המים, אינקרמנטלי, תכנות קיצוניות, אב-טיפוס ואחרים).  בתוך הפרויקט הזה נעבוד בשיטת אב-טיפוס.  לפי המודל הזה, עליך לבנות מערכת מידע קטנה הכולל את המרכיבים הקריטיים של מערכת המידע הסופית.  כבר בשלב זה אתה חייב לבחור את סביבת הפתרון (לדוגמא ACCESS  או SAP).

לדוגמא לחץ פה (דוגמא מחשבונאות)

 

שקפים איך בונים שאלתות (חשוב בפרט לבניית אב-הטיפוס)

 

 

  1. מימוש הפתרון

בשלב זה גומרים את מימוש הפרויקט שלך כולל כל הטבלאות, שאלתות, טפסים ודוחות.  שלב זה מהווה את רוב העבודה שלך בקורס. 

 

שקפים על איך בונים טפסים ודוחות

 

דוגמא (ממיקרוסופט) של פרויקט גמור

 

  1. הצגת המוצר

עם גמר הפרויקט אתה חייב להגיש דוח סיכום.  עם הדוח שלך תצטרך להציג את הפרויקט, האתגרים, והמוצר הסופי.  מצגת זה יהיה בPOWERPOINT ויהיה בתוך הכיתה.

 

         ג.         זמנים:

 

להלן אבני הדרך בביצוע הפרויקט (מתוכנן):

 

1.      הגשת הגדרת נושא הפרויקט עד סוף השבוע השני של הסמסטר.

2.      הגשת ניתוח הבעיה עד סוף השבוע הרביעי של הסמסטר.

3.      הגשת הצעת פתרון עד סוף השבוע השביעי של הסמסטר.

  1. הגשת הצגת המוצר עד סוף השבוע השתים עשר של הסמסטר.

 

להלן לו"ז לסדר הפגישות (מתוכנן)

פגישה ראשונה: השבוע של 1.3 (פתיחה)

פגישה שנייה: השבוע של 15.3 (אפיון)

פגישה שלישית: השבוע של 19.4 (ייזום)

פגישה רביעית: השבוע של 3.5 (אב-טיפוס)

פגישה חמישית: השבוע של 24.5 (מימוש)

פגישה שישית: השבוע של 7.6 (מימוש)

פגישה שביעית: השבוע של 21.6 (הצגת הפרויקטים)

פגישה שמינית: השבוע של 28.6 (הצגת הפרויקטים)

 

        ד.        הרכב ציון:

 

אי מילוי כל אחד מאבני הדרך תמנע אפשרות לקבלת ציון כלשהוא.

ציון הפרויקט ייקבע ע"י המרצה באופן הבא:

 

מרכיב

משקל בציון

הגדרת הבעיה

10%

ניתוח הבעיה

10%

הצעת פתרון (אב-טיפוס)

15%

תכולת העבודה (טיב ושלמות העבודה)

50%

הצגת הפרויקט

15%

 

 

עמידה בזמנים

עמידה בלוח זמנים הוא מרכיב מרכזי בקביעת הציון. אי הגשת דוחות והמצגת בזמן תגרור "קנס" המתבטא בהפחתת נקודות. גובה "קנס" זה יקבע ע"י המרצה בהתאם לכלל הבא: כל שבוע של איחור בהגשת דו"ח ביניים/מצגת יפחית 20% נקודות מהציון בחלק, כך שאחרי חמישה שבועות לא ניתן בכלל להגיש את החלק, וגם לא ניתן ולעבור את הקורס.